Cotidianul Financial Times comenteaza rezultatul alegerilor legislative din Romania ca fiind inceputul unui impas in care intra tara odata cu procentele atat de apropiate obtinute la alegeri de PSD+PC (partid de centru-stanga) si PD-L (partid de centru-dreapta). Este foarte greu sa se faca predictii referitoare la modul cum va arata legislativul din cauza noului sistem de vot uninominal introdus la acest scrutin.

Cotidianul relateaza ca presedintele Traian Basescu este cel asupra caruia cade responsabilitatea de a scoate tara din impas. Basescu are pe de o parte legaturi cu PD-L, deoarece a fost membru inainte sa obtina presedintia, iar pe de alta parte nu are o relatie de prietenie cu PSD, care este vazut ca o continuare a fostului partid comunist si pe care seful statului l-a atacat in campania sa anticoruptie. Relatiile cu Basescu reprezinta un avantaj pentru PD-L.

Pe de alta parte, cel de-al treilea partid clasat, PNL, care a condus in ultimii doi ani un guvern minoritar, sprijinit de PSD, dar care la inceputul mandatului trecut a format o coalitie cu PD-L, are o pozitie de santaj foarte importanta. Oricum pretul unei coalitii cu PNL va costa oricare din cele doua partide principale foarte mult, deoarece pretul cerut de liberali va fi foarte mare.

Astfel, scena politica este extreme de divizata. Faptul ca PSD si PD-L au obtinut procente atat de apropiate la alegeri demonstreaza ca nu exista o diferentiere clara intre politicile propuse de cele doua partide. Toate cele trei partide aflate in clasament au avut relativ aceleasi oferte electorale.

Citeste si:

“Diferenta dintre politicile propuse intre cele doua partide majore este doar pe hartie”, a explicat Liviu Voinea, partener al Grupului de Analiza Economica.

Impasul este posibil sa lase tara fara un buget adecvat crizei, intrucat cel care este acum propus a fost constituit in vremuri mai optimiste.

Romania este vazuta pe pietele financiare internationale ca fiind foarte vulnerabila in fata schimbarilor economice, avand in vedere dependenta sa de importurile de fluxurile de capital.