"Am luat aceasta decizie pentru o buna informare a publicului, care trebuie sa stie la ce se uita. Se asigura, astfel, o mai mare transparenta, iar telespectatorul stie daca se difuzeaza o emisiune de dezbatere sau una de promovare electorala, platita. Pe de alta parte, faptul ca sunt facute publice tarifele de promovare, iar emisiunile respective sunt marcate ca atare, da sanse egale, teoretic, tuturor candidatilor sa fie informati unde si in ce conditii isi pot face promovare", a explicat, pentru NewsIn, presedintele CNA, Rasvan Popescu.

Potrivit CNA, nerespectarea recomandarii va duce la sanctionarea posturilor de televiziune in culpa.

Tarifele incasate de Televiziuni

Citeste si:

Tot miercuri, CNA a centralizat datele privind tarifele percepute de posturile TV pentru aparitia in emisiunile de promovare electorala. Astfel, TVR, Antena 1, 2 si 3, Pro TV au anuntat ca nu percep tarife, pentru ca difuzeaza doar dezbateri, in vreme ce Prima TV, National TV si N 24 au precizat ca nu participa cu nicio emisiune la campania electorala. Din randul posturilor care au facut publice tarifele pentru promovare electorala, OTV percepe intre 2.000 de euro la emisiunea "Zori de zi" si 10.000 euro pe ora, fara TVA, la "Dan Diaconescu Direct". In cazul B1 TV, tarifele incep cu 500 de euro pentru cinci minute de stiri electorale pe zi si ajung la 10.000 euro pe ora, fara TVA, la emisiunea "Alege Nasul". La Realitatea TV, tarifele variaza intre 4.000 euro net/mesaj de trei minute la emisiunea "Fabrica" si 20.000 de euro net/emisiune la "Realitatea Zilei", "Alege premierul" si "Realitatea te priveste".

"Pe langa recomandarea decisa astazi (miercuri - n.r.), vom continua monitorizarea televiziunilor care au anuntat ca nu fac promovare electorala si vom lua masuri impotriva celor care fac altceva decat ceea ce au anuntat", a mai spus presedintele CNA.