"Maine (miercuri - n.r.), membrii CNA vor analiza cine a facut publice tarifele si cine nu, urmand sa trecem apoi la sanctiuni si la amenzi", spune presedintele CNA.

Potrivit unei decizii CNA din 30 septembrie, posturile de radio si televiziune care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale in contextul campaniei electorale au obligatia de a face publica lista acestor emisiuni, intervalele orare de desfasurare si tarifele practicate. "Campania electorala a inceput de cateva zile bune si ne asteptam sa fie facute publice toate informatiile solicitate. Decizia nu prevede un dead-line, insa a trecut destul timp, asa ca vom trage linie si vom lua masuri impotriva celor care nu s-au conformat", a mai spus Rasvan Popescu.

Printre posturile care au facut deja publice tarifele practicate pe durata campaniei electorale se numara Realitatea TV, B1 TV si OTV.

Posturile Antena 1, Antena 2, Antena 3 si PRO TV au mentionat, in adrese trimise la CNA, ca emisiunile pe care le realizeaza sunt de dezbatere politica, si nu de promovare a candidatilor, acest lucru neimplicand vreun buget din partea candidatilor. "Este alegerea lor sa nu faca emisiuni de promovare a candidatilor, ci doar dezbateri. Nu putem lua masuri impotriva lor", a mai precizat presedintele CNA.

Tarifele facute publice variaza intre 500 si 20.000 de euro. La OTV, de pilda, cea mai ieftina emisiune, "Zori de zi", are tariful de 2.000 euro, iar cel mai mult se plateste pentru promovarea la "Dan Diaconescu Direct" - 10.000 euro pe ora, fara TVA. In cazul B1 TV, tarifele incep cu 500 de euro pentru cinci minute de stiri electorale pe zi si ajung la 10.000 euro pe ora, la emisiunea "Alege Nasul". In privinta postului Realitatea TV, potrivit informatiilor vehiculate in presa, tarifele ar ajunge la 20.000 euro, fara TVA, pentru promovarea intr-o editie a emisiunii "Alege Premierul".