Competitia este axata pe un program electoral personalizat, mai putin pe culoarea si ideologia politica a partidelor care trimit in cursa o armata de aproape 3.000 de candidati.

Partidul democrat-liberal isi va concentra campania pe doua directii de comunicare, cu adresare directa catre cetatean. PSD a fost declarat principalul adversar al democrat-liberalilor, in documentul de strategie precizandu-se ca "lupta in campanie se va desfasura umar la umar cu PSD". Potrivit primei directii de comunicare, politicianul PD-L joaca rolul cetateanului revoltat, avand drept slogan "Ei cu ei, noi cu voi". Abia in plan secundar se vor face referiri la oferta partidului, "Romania pe maini mai bune", care sa aduca in atentia alegatorului faptul ca PD-L este in slujba cetateanului. Din mapa materialelor de publicitate electorala a candidatilor s-a dat ordin sa nu lipseasca lozinca "Romania pe maini mai bune".

In conceptia PD-L, principalul atu al candidatului este competenta, iar exemplul pe care il vor da democrat-liberalii se va referi la Theodor Stolojan. De asemenea, in strategia portocalie, se recomanda atacul la persoana, in mod aplicat contracandidatilor din colegiile uninominale.
Astfel, candidatii PD-L au fost invatati ca de pe posterul contracandidatului PNL si PSD nu trebuie sa lipseasca atasarea unui stiker cu textul "Acesta este unul dintre cei 322 care au votat pentru suspendarea presedintelui". Insa atacurile incisive trebuie lansate mai ales la adresa PSD si a presedintelui Mircea Geoana, candidatul social-democratilor la functia de premier. Democrat-liberalii beneficiaza de un ghid de campanie din "usa in usa", in care sunt precizate clar modalitatile in care trebuie sa fie facut acest tip de campanie.