Astfel, candidatii au acces gratuit la serviciile publice de radio si televiziune, in schimb aparitiile pe posturile de radio si televiziune private se platesc, informeaza NewsIn. Tarifele se calculeaza pe emisiune sau pe unitate de timp si vor fi stabilite in urma negocierilor cu toti candidatii interesati sau cu reprezentatii acestora. Aceste tarife trebuie sa fie aceleasi pentru toti candidatii si sa fie facute publice.

Posturile private care realizeaza emisiuni electorale trebuie sa isi stabileasca grila de programe in conformitate cu timpii de antena, calculati proportional cu cei oferiti de posturile publice. Emisiuniile electorale trebuie sa respecte principiile echitatii, echilibrului si echidistantei si pot fi de doua feluri: de promovare si de dezbatere.

In ceea ce priveste spoturile publicitare electorale, decizia CNA prevede ca acestea nu pot avea o durata mai mare de 30 de secunde si trebuie sa fie asumate in mod explicit, prin prezentare sau continut, de catre candidati sau competitorii electorali. De asemenea in emisiunile de promovare electorala nu pot fi inserate spoturi ale unor candidati sau competitori electorali in portiunile de emisiune alocate altor candidati.

Citeste si:

Legea uninominalului reglementeaza si campania electorala outdoor, stabilind mai multe reguli privind locurile in care se lipesc afisele si forma acestora. Candidatii la alegerile uninominale isi pot lipii afisele electorale doar in locurile speciale destinate afisajului electoral, stabilite de primarii localitatilor in care se desfasoara campania. Aceste locuri destinate afisajului electoral trebuie sa fie situate pe domeniul public, piete sau strazi, in zone frecventate de cetateni, fara insa a stanjenii circulatia sau alte activitati. O alta regula aplicata afisajului electoral, prevede ca si in cazul campaniei in mass-media, interzicerea afisarii de insemne nationale. Prin urmare combinatia de culori care sa evoce drapelul Romaniei sau al altui stat este interzisa.

Legea uninominalului nu contine insa nicio prevedere cu privire la campaniile duse prin intermediul internetului, in conditiile in care acest mediu electronic a fost frecvent utilizat de unii candidati de la alegerilor locale din iunie 2008.