Multi candidati „momiti” de diverse partide politice s-au trezit, cu cateva zile inainte de depunerea candidaturii, ca trebuie sa-si sustina aceste costuri din propriul buzunar. Mai mult, candidatii fara experienta politica au realizat ca, pe langa bani, au nevoie de o echipa numeroasa si valoroasa care sa le asigure succesul in alegeri sau care sa-i ajute cel putin sa nu se faca de ras.

Obligate sa faca fata pentru prima data testului votului uninominal, partidele politice au incercat sa atraga nume faimoase din mai multe domenii, pe care sa le convinga sa candideze. S-a mizat mult pe „vedete” din showbiz, care s-au lasat mai usor convinse, la prima vedere, sa participe la cursa la capatul careia sa se odihneasca intr-un fotoliu caldut de parlamentar. Numai ca, la confruntarea cu realitatea unei campanii, multi au facut pasul inapoi. Motivul e simplu: partidele le-au promis marea cu sarea, iar la momentul lansarii candidaturii, i-au pus in situatia de a aduce bani de acasa. Iar bugetul necesar e de speriat, pentru multi. Un calcul simplu realizat, pentru „Gardianul”, de Iulian Bolozan, expert in comunicare, PR si marketing politic, arata ca suma minima pe care trebuie s-o puna la bataie un candidat care „incearca marea cu degetul” la alegeri este de 44.834 euro.